Matchathee: ook iets voor jou?

Mijn favoriete drank in de middag is matchathee, een groene thee in poedervorm, rijk aan antioxidanten. Het boost je metabolisme, verbetert je concentratie en verhoogt je weerstand. Er worden zelfs cholesterol- en bloedsuikerverlagende eigenschappen aan toegeschreven. Ik ben fan! 
Voor de bereiding: water koken en iets laten afkoelen (tot 60 à 70 graden), 1/2 theelepel matchapoeder kort (niet langer dan 30 seconden, anders wordt het te bitter) door het water kloppen en klaar is je drankje!
 
Iets over de achtergrond van matcha: deze groene thee komt uit Japan en wordt gemaakt van de Camellia sinensis. Vooral de jonge blaadjes worden gebruikt en de struiken worden kort voor de oogst afgedekt met doeken om zoveel mogelijk schaduw te creëren, waardoor de blaadjes zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wat matchathee zo speciaal maakt, is het feit dat het als poeder wordt toegepast, dus in geconcentreerde vorm, in plaats van als losse bladeren of in een theezakje. Daardoor haal je het beste uit al die fantastische voedingsstoffen van de matcha. Deze thee bevat verder ook cafeïne, net als zwarte en witte thee. Behalve voor thee kun je matchapoeder ook gebruiken in bijvoorbeeld een smoothie, soba noodles, ijscrème of matcha latte. 
Ben jij ook fan? Laat dan in een reactie hieronder even horen hoe jij het toepast, ik ben heel benieuwd!

Goed verhaal, ga ik delen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email